DALYAN’DAN İZLENİMLER..

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Yaklaşık iki hafta önce Muğla-Ortaca ilçesine bağlı Dalyan’daydık.
Bu güzel tatil yerini hep görmek isterdik.
Anımsıyorum 1980’li ve 1990’lı yıllarda SEKA, DALAMAN, tesislerine ait İnlice kampına giderken Ortaca’dan geçtiğimiz sırada Dalyan’ı da görmeden gitmeyin derlerdi.
O zaman bir türlü Dalyan’ı görme fırsatı yakalayamamıştık.
Dalyan görülmesi gereken ve doğanın tüm güzelliklerini kapsayan bir tatil yeri olduğu hemen göze çarpıyordu.
Daha önce yer ayırttığımız ve bir ailenin işlettiği ve kanal kıyısındaki Dalyan Pansiyon’da kaldık.
Gayet temiz bakımlı ve gelen yerli ve yabancı müşterilere karşı verdiği hizmetler gayet güzeldi.
Dalyan’ın özelliklerinden biri olan tekne turu ile kanalları dolaşmak ve doğa ile iç içe olmak insana huzur veriyor.
Tekne turları yemekli olarak ve her sabah 10:30’da bağlı olduğu kooperatif iskelesinden kalıyor ve Dalyan’ın gezilecek ve görülecek yerleri dolaşıyor ve akşam saat 17- 18 sularında geri dönüyor.
Bu gezi sırasında rehberler KAUNOS antik şehri hakkında gerekli bilgileri de veriyorlar.
Antik şehirde bulunan ve binlerce yıldır görkemini koruyan kaya mezarları görülmesi gereken bir tarihi yapı olarak karşınıza çıkıyor.
Gezi sırasında uğradığımız İZTUZU PLAJI Dalyan’ın Akdeniz’le birleştiği yerde uzanan ve çok uzun bir kumsaldan oluşan bu plaj dünyanın sayılı yerlerinde olan Karette-Karetta deniz kaplumbağalarının yumurta bıraktığı koruma alanı olarak saptanmıştır.
Bu plaj dünyanın en iyi korunan plajları arasında yer almıştır.
Dalyan’ı dolaşırken kanalların bulunduğu yerlerde gayet güzel ve bahçe içinde müstakil bir iki katlı evlerin yapıldığını gördük.
Ancak yapılan bu güzel evlerin bulunduğu sokakların toz toprak içinde bulunduğu hemen göze çarpıyordu.
Ortaca Belediyesi bugüne kadar bu sokakları kaldırımlarıyla birlikte neden yeniden düzenlememiş?
Bu konu üzerinde belediyenin önemle durması gerekir.
Çünkü buralara binlerce yerli ve yabancı turist geliyor.
Kısa bir zamanda Dalyan’ın bazı yerlerini gezerek gördük.
Esasında Dalyan’ın tüm gezilecek yerlerini de görmek isterdik.
Umut ediyoruz seneye geliriz.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Mahmutlar Haber, En Güncel Haberler, Son Dakika - MahmutlarPost ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!