Esnaf can çekişiyor

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

2310Ekonomik kriz Mahmutlar’ı vurdu. Mahmutlar’daki esnaflar, “Türkiye’nin komşularıyla izlediği politikaların da etkisi var. Yüzde 10 işe razıyız ama o bile yok” diyorlar. Esnaf, yaşanan zorlu süreci, 1999-2001 yıllarındaki ağır ekonomik krize benzetiyor.
Kriz esnafı derinden vurdu. Tüm ülkede olduğu gibi Mahmutlardaki esnaflar can çekişiyor.Mahmutlar Post Gazetesi Muhabiri Resul Baş Mahmutlar esnafının nabzını tuttu. Başta ülke genelindeki krizin Mahmutlarda çok derinden hissedildiğini belirten esnaflar dükkan kiralarının yüksek oluşu, Rusya ile olan uçak düşürme gerginliğinden kaynaklanan rusturislerin gelmeyecek oluşu, Bağkur, Sigorta ve Vergilerin yüksek oluşu gibi nedenlerin esnafın belini büktüğü ve bir an önce krizin son bulması için yetkililerden somut çözümler beklediklerini belirttiler.
ESNAFLAR İÇLERİNİ DÖKTÜLER
Yakup Önen (Derici):Neredeyse her gün siftahsız kepenk kapatıyoruz yani şuan aç kapa yapmaktan başka hiçbir iş yapmıyoruz. Dükkanımızın içinde oturup kara kara kirayı nasıl ödeyeceğiz diye diye düşünüyoruz. Özellikle de Rus krizi biz turizmcileri derinden yaraladı, biran önce Ruslarla müzakere edilmeli çünkü buranın en büyük pazarı Rus pazarı Ruslar olmazsa turizmde olmaz
Mehmet Ölmez (Dövizci) Allah’ıma şükürler olsun ki iyi kötü bir şekilde idare ediyoruz. Bir kapı kapatan Allah bin kapı açar. Şuan ki durumumuzdan oldukça memnunum kriz bizi vurmadı.
İbrahim Coşkun (Butikçi):  Gün geliyor tek bir çorap bile satamadan kapatıp gidiyorum. Esnaflık bitmek üzere ayakta duramıyoruz, dükkan kiraları çok yüksek turizm ölü durumda. Turizmin düzelebilmesi için öncelikle hükumetin komşu ülkelerle arasını düzeltip ülkedeki iç savaşa bir son verilmesi lazım.  Bu durum biraz daha böyle giderse Alanya’da Mahmutlar’da esnaflık denen bir şey kalmayacak
İskender Önderbey (Marketçi): Vergiler ve dükkan kiraları çok yüksek,  örneğin bir turizmciden örnek verelim senelik 40 bin Euro ciroluk iş yapan bir turizm işletmecisi yaklaşık 25 bin Euro dükkan kirası ödüyor 7-8 bin TL işçi parası ödeyip aldığı malların parasını çıkarmak yerine daha fazla zarar edip borç batağına saplanıp dükkanı boşaltıp gidiyor. Zaten Mahmutlar’ın yarısı boş dükkan.
Cahit Çelik (Restoran İşletmecisi): Bu durum böyle giderse hepimiz nalları dikip dükkanın kapısına kilit vurup gideceğiz.  Ülkemizde turizmi ayakta tutabilmek için öncelikle doğudaki olaylara bir son verip silahların susturulması lazım. Aksi taktirde hepimiz bataklığa sürükleneceğiz.
Hasan Karataş (Butikçi):Bitik durumdayız siftah edemeden dükkan kapatır olduk. Kiraların günü gelip geçiyor banka taksitleri faize binip katlanıyor ne yapacağımızı bilemiyoruz. Bu durum böyle giderse dükkanın kapısına kilit vurup gideceğiz
Metin Demir (Spor salonu işletmecisi):Kriz sadece turizmi değil tüm sektörleri etkiledi. Kış aylarında insanların spora daha fazla yoğunlaşmasını bekliyorduk fakat bu durum pekte beklediğimiz gibi olmadı. İşlerimizin iyi gitmemesinin yanı sıra dükkan kiralarının çok uçuk fiyatta olması bizleri perişan ediyor. Dükkan sahiplerinin kiracılara biraz anlayış göstermelerini umuyoruz.
Hamdullah Karataş (Butikçi): Perişan durumdayım iş güç yok Bankadan kredi çekip konfeksiyon işine girdim yıllık 40 bin TL sadece bankaya para ödemem gerekiyor fakat elde olan 0 elektrik su faturalarını bile ödeyemiyorum. Geçen gün yurt dışından çok samimi olduğum bir müşterim geldi her yıl geldiğinde çoluk çocuğuyla birlikte geliyordu bu yıl tek gelince niçin tek geldiğini sordum ve şu cevabı aldım “Türkiye’de her gün bombalar patlıyor ailemi Türkiye’ye getirmeye korktuğum için tek gelmek zorunda kaldım” dedi. Zaten bu durum her şeyi özetliyor umarım biz daha fazla batmadan bu kriz biran önce düzelir.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Mahmutlar Haber, En Güncel Haberler, Son Dakika - MahmutlarPost ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!